Info om bloggen !

Hej ! Nu går det att läsa bloggen igen. Har av misstag råkat lösenordsskydda min blogg. Passar då på att igen tacka alla som kommenterar , det betyder väldigt mycket för oss. Jag skulle vilja svara alla som lämnar en kommentar , men i bland finns det inte någon mailadress. Många undrar om media är kontaktad, och det är de. Tack till er som har kontaktat Hallandsposten och tipsat dem, jag fick reda på det igår då jag själv pratade med en journalist. Alla som känner för det får väldigt gärna ligga på och tipsa andra tidningar och tv. Ju fler som ringer/mailar desto bättre. Hänvisa till treunderverk. Tack på förhand. Miljoner kramar tillbaka till alla er som stöttar och peppar oss !!!!!!

Kommentarer
Postat av: Martina

PUH! Trodde jag inte skulle få följa utvecklingen, att något hade hänt nu igen osv..

Jag hoppas verkligen det snart blåser upp till orkan för Socialtjänsten! Då finns nog vi alla läsare och stöttar o peppar er!



Kram

2011-06-17 @ 08:59:00
Postat av: christel

Har skrivit o tipsat några tidningar..Jag är så inne i detta att jag snart inte tänker på annat..Berättar för alla om detta hemska som man tror inte är sant..Men när dom tvivlar på att jag pratar sanning är det bra att kunna säga:Läs själv! Ger dig styrkekramar..

2011-06-17 @ 09:00:52
Postat av: sandra

Jag har skickat er blogg till uppdrag granskning! Tycker detta är ett klockrent fall för Janne Josefsson. Hade varit intressant att se hur många som följer er blogg, har ni funderat på att lägga till en besöksräknare?

2011-06-17 @ 10:41:46
Postat av: Peje

Hej!

Har tipsat Uppdrag granskning, hoppas fler gör det.

Dem måste bara ta upp detta, annars gör även dem tjänstefel.

Kram

2011-06-17 @ 12:35:45
Postat av: Misan

Blev lite orolig att jag inte skulle kunna följa din/er blogg mer.

Läser med förfäran över allt ni varit med om.



Känns bra att media è infomerade, kan vara bra att sånt här kommer upp till diskussion. Jag tror att det annars kan vara lätt för myndigheter att "gömma" sig när dem begår misstag!



Önskar er lycka till med allt! Måste ta enormt med tid & energi, hoppas ni får tillbaks en del oxå!



Kram Misan

2011-06-17 @ 12:45:18
Postat av: Pernilla

jag har följt din blogg sedan starten och jag tycker det är helt sjukt hur detta gått till. Visst är det bra att socialtjänsten är uppmärksamma, men att på förtid döma någon som hela tiden är oskyldig är helt ofattbart. Tycker så fruktansvärt synd om dig och din familj. Jag kommer att fortsätta att följa bloggen och ska länka vidare så mycket jag bara kan. Detta måste komma ut och absolut skulle uppdrag granskning kolla detta.

Skickar över massor av kramar till er

//Pernilla

2011-06-17 @ 13:45:40
URL: http://www.funkybaby.se/blogg/
Postat av: Ninni

Jag tycker allt som hänt er är så fruktansvärt och orättvist... Jag önskar er all lycka i framtiden <3

Jag ska se vad jag kan bidra för att hjälpa er <3

2011-06-17 @ 17:44:44
URL: http://www.ninniyesthatsme.blogspot.com
Postat av: Carro

Blev nästan lite orolig att någon hänt och du/ni tvingats stänga bloggen.



Önskar er all lycka! Hoppas detta sprids till så många som möjligt.

2011-06-17 @ 17:47:35
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Postat av: Catharina

Har läst bloggen från starten, och tycker det är horribelt det ni drabbats av!!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kan få någon form av upprättelse. Att X förlorar jobbet som hon helt uppenbart inte är lämpad att ha. Att ni får ett ordentligt skadestånd! Att detta uppmärksammas i hela landet!



Varma kramar till er! Ser fram emot att fortsätta följa bloggen!

2011-06-17 @ 19:16:06
Postat av: Lotta

Jag fortsätter också att läsa och sprida er blogg. Man skulle så gärna vilja veta hur de tänker nu, när informationen om ert fall sprids? De måste ju skämmas ögonen ur sig?! Och X borde verkligen ha blivit avstängd, har hon det? Nä, det här måste ut i ljuset och bemötas och besvaras i media. Någon måste stå till svars för denna tragedi! en STOR kram till er

2011-06-17 @ 20:50:21
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Linda

Tycker att detta som har hänt er är förjävligt rent ut sagt ! Har följt hela er blogg och hoppas på att den uppdateras snart igen . Jag har även tipsat Uppdrag gransning och hoppas på att de kommer att kontakta er inom kort ! Jag tycker detta som har hänt er är sjukt sån här grej tror man inte händer i Sverige . Jag önskar er all lycka och ger er massvis med styrkekramar !

2011-06-18 @ 01:16:00
Postat av: Malin

Jag trodde också att ni låst bloggen. Har följt er sedan bloggstart och vill fortsätta göra det. Ni måste vara otroligt starka som klarat er igenom detta helvete...

2011-06-18 @ 14:11:30
URL: http://Designbysmallpox.blogspot.com
Postat av: p

eftersom era barn visade tecken på övervåld är det inte så konstigt att soc reagerar. De är väl inte de som har anmält er? De rättsskyddar bara barn....

2011-06-19 @ 06:09:31
Postat av: Jörgen, barnens far

Till P från Halmstad. Alva hade en subdural blödning och en mild retinal blödning, inga övriga tecken. Dessa kan förklaras med fall från bilbarnstol, vilket läkarkår nu verkar tro.(Rättsläkare, neurokirurg mm)

Övriga barn hade inga "skador".

Skall man kommentera, och detta skall tas seriöst vore det tacksamt om dessa kommentatörer visar sin e-postadress. Fegt att inte våga stå för sina åsikter!!!

Läkarna anmälde till soc. och soc polisanmälde.

Inget vi tycker är konstigt, har påtalats tidigare och dessutom beskrivits i blogg.

Soc agerande däremot därefter är rent horribelt!!

2011-06-19 @ 15:09:13
Postat av: Veronica M

Jag läser och läser med tårarna rinnande nedför kinderna. Helt ofattbart och oförlåtligt vad ni har gått igenom. Starkt av er att dela med er. Många styrkekramar till hela familjen från en trebarnsmamma

2011-06-20 @ 13:37:34
Postat av: p

anmäler läkare att barn far illa är det kanske inte så absurt att socialen agerar? Socialen har väl också lagar och förordningar att följa. Lika fegt är det att delge en sida av en historia där inte den andra kommer tilltals. Något fel måste det vara eftersom det inte är var mans barn de kommer och tar. Misstanke har väckts och hur önskar ni att de ska reagera???? Låta barn stanna i ett hem där läkare på Lunds lasarett tror det förekommer barnmisshandel - NEJ. Barnmisshandel är förbjudet oavsett hos vem det är. Läkare anmäler och varför ska de då i första hand lyssna på er?

2011-06-23 @ 01:16:58
Postat av: Josefin B

Personen som heter p verkar INTE ha läst eran blogg rejält! Det har jag och för varje ord ni skriver rinner det tårar ner för mina kinder. Har själv 5 barn och älskar dom alla innerligt, jag skulle slåss för dom alla med blod svett och tårar precis som ni gör!!! och jag beundrar eran styrka och framför allt ert mod! Även jag har anmält detta fall till uppdrag granskning och hoppas innerligt att det kommer med på tv. Jag förstår och tycker det är rätt precis som NI att socialen SKALL ingripa när barn blir misshandlade men att agera som socialen gjort i erat fall är fruktansvärt!!! Att ta över en från början lycklig familj och köra dem helt ner i botten. USCH! Jag hoppas personen X och övriga inblandade från socialen verkligen förstår vad de har gjort och konsekvenserna av det. Gör dom det? Det måste dom ju? Så hjärtlös kan man väl inte vara? Eller? Att det är gjort kommer ingen ifrån men det får ALDRIG hända igen och det är med sorg jag säger att jag tror fler blir behandlade på samma sätt. Oskyldigt anklagade och utlämnade. Jag önskar er inget annat än lycka i era liv, att ni får vara tillsammans med era barn och för en gångs skull få lugn o ro! Styrkekramar från Josefin B

2011-06-27 @ 22:35:00
Postat av: Linda

Till "P" Hur f a n vet du att barnen har utsatts för övervåld??????? Jag tycker också att soc ska ta tag i barn som blir utsatta men F.A.N inte som det har gått till här!!!!! Jag mår illa av att läsa hur det har gått till och att soc inte ens vill se att det finns en förklaring och att det inte är barnmisshandel, utan att dom gör allt för att rädda sitt eget skinn!!! Till familjen: STÅ PÅ ER!!!!!

2011-06-30 @ 21:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0