En hälsning till alla mina/våra läsare del 3

Till P från Halmstad som kommenterade i info om bloggen. Vi undrar vad det var du inte förstod från Jörgens svar ? Hade du läst bloggen så hade du fått en del av svaren. Socialen skall alltid agera om de får in en anmälan från läkare , men åter igen så menar vi att det är hur de har agerat som är horribelt , förstår du det nu ? Läkare anmäler till socialen , ja visst men sedan var det soc som anmälde oss till polisen. Jag vet inte varför jag får en känsla av du vet mer än du har rätt att delge.Är det kanske så att du själv arbetar på socialförvaltningen, eller är du en familjemedlem, vän eller annan släkting till X ? Du verkar i alla fall vilja skydda och försvara henne. Socialen har lagar och förordningar att följa , ja det trodde vi med, men med facit i hand så har det brutits mot dessa ideligen, genom grova tjänstefel och sekretessbrott. Så mycket tänkte X på lagar och förordningar då . Du tycker att vi är fega som bara delger vår sida av saken, att inte X får komma till tals ? Vi undrar vem det är som är feg här som inte är rak nog att stå för sina åsikter, ja det är något av det fegaste jag vet. Det är ju väldigt lätt att ge kritik och slänga ur sig vad man tycker då man väljer att vara anonym och bara skriva under med P.Vågar du inte möte den kritik som du kan få då många människor på min blogg är upprörda över socialens och X agerande ? Jag och Jörgen hymlar inte med om vilka vi är , vi har avslöjat våra namn , samtidigt som vi är tvungna att kämpa mot Sveriges mäktigaste myndighet. Är det verkligen fegt ? Vi har inte ens avslöjat namnet på X. En socialsekreterare och nu X i detta fallet har en hel myndighet bakom sig som försvarar henne,jag och Jörgen är inte lika skyddade. Så kom inte med att vi skulle vara fega, för då vet du inte vad du pratar om. Varje människa har rätt att berätta sin historia, så även du. Det är inte förbjudet att skriva om sina upplevelser i en blogg. Gör du det också, skriv du på en blogg om motsatsen, det är din fria rättighet. Du verkar ändå vara intresserad av vad jag skriver i bloggen och vill följa den. Du säger att något måste vara fel, för att det inte är var mans barn de kommer och tar. Ja, någonting är allvarligt fel.....inom socialtjänsten i Halmstad . Det är rent skitprat , att soc bara tar barn om det finns en anledning. Kära du, läs tidningarna, titta på kända upplysningsprogram på TV så ser du att så är inte fallet. Det var inte någonting som var fel i vår familj innan soc tog våra barn , barnen var sjuka och hade en möjlig förlossningsskada. Läkarna i Lund var fruktansvärt illa berörda av Soc agerande. Aldrig förr hade de varit med om att soc omhändertog barnen på plats, utan de var vana vid att de kom in för enbart samtal med föräldrarna. Vilket de trodde även denna gång, därför blev de illa berörda av soc hantering och agerande. Ja, läkarna anmälde för de måste de göra vid minsta lilla misstanke, men de trodde aldrig att barnen skulle bli tvångsomhändertagna. Det tycker jag säger en hel del, om hur de såg på saken. Läkarna kan ju inte ha ansett att vi var en fara för våra barn , så som soc ansåg. Vi hade önskat att socialen hade agerat mer medmänskligt och inte dömt oss på förhand. Varit lyhörda , tagit reda på fakta om oss och händelseförloppet. Kanske hellre sett till att vi fick komma till ett familjehem om de ansåg att vi var en fara för barnen, och inte splittrat vår familj, framför allt inte för Ellas skull.Där hade de kunnat lära känna oss, och ganska snabbt förstått att vi inte kunde vara kapabla till det som de anklagade oss för. Så som familjeenheten gjorde hemma hos oss är ett annat sätt.I deras utredning om Ella har de inget att anmärka på om oss som föräldrar, däremot har de riktat kritik mot mottagningenheten om hur de har skött vårt ärende.Socialen kunde antingen ha bevakade besök hemma hos oss , anmälda eller oanmälda hade inte spelat någon roll. Nej, jag håller med dig , barn ska ALDRIG stanna i ett hem där det förekommer barnmisshandel. Nu har det ALDRIG förekommit någon barnmisshandel i vårt hem, det har utländska professorer och experter hävdat, samt rättsläkare. Det har i heller har aldrig varit läkarna som varit problemet i denna process, utan socialens agerande är det som varit under all kritik, och inte ATT de har agerat. Du verkar som sagt ha ett stort behov att försvara soc och även X, så det är väl jättefint att du för deras talan då.Nästa gång du gör det så var inte anonym, våga stå för dina åsikter, annars behöver du inte göra dig besvär med att läsa bloggen eller ens kommentera. Det är svårt att bemöta dig på ett privat och kanske mer korrekt sätt då det inte går att mejla dig. Jag rekommenderar dig verkligen att läsa bloggen innan du kommenterar, så du vet vad du pratar om. Eller är det så att du redan känner till vår historia och inte behöver läsa bloggen för att veta vad som hänt ? Du har din uppfattning klar för det har du haft hela tiden? Det hade verkligen varit intressant att få höra hur X hade försvarat och förklarat sig. Hur hon skulle ta sig ur att hon begått tjänstefel och sekretessbrott, manipulerat utredning, fabricerat, hittat på rena lögner, gjort egna tolkningar, hotat oss,varit elak och beräknande och utfört en psykisk terror på oss. För mig låter detta som ett gediget brottsregister, och det tycker jag skulle vara svårt att förklara och försvara. Jag hade jätte gärna velat se X på TV med en mikrofon upptryckt i ansiktet och verkligen försökt försvara sig på alla dessa punkter. Vem vet det kanske hon får en vacker dag.

Till alla er andra som följer och läser min blogg. Jag är jätteledsen över att jag inte lyckats med styckeindelningar och mellanrum.Jag håller helt med om att det är jobbigt att läsa texten. Tro mig jag har försökt. Varje gång jag ska publicera så trycks hela texten i hop i ett stycke. Jag hoppas kunna lösa det snart. Vill åter tacka för alla värmande kommentarer och jag tycker att det är ni som är fantastiska som tar er tid att läsa vår historia och sedan stötta oss med alla dessa stärkande och snälla ord. Tack för att ni finns ! Fortsätt att läsa bloggen, och vill ni hjälpa till så ligg på media, Kalla Fakta, Uppdrag Granskning, Debatt,och andra samhällsdebatterande program Veckotidningar, nyhetstidningar mm. Som sagt ju fler som mejlar eller ringer, desto bättre. Vi önskar alla en underbar sommar !!!! Kramar från Malin, Jörgen , Ella , Olle och Alva

Kommentarer
Postat av: Jennie

Läser din/er blogg med intresse, fasa och förundran. Att detta kan ske är för mig helt ofattbart. Bor i Markaryd och vet någorlunda vilka ni är, ni ska veta att väldigt många här pratar om ert "fall" och jag har inte hört någon som på något sätt skulle tro att ni skulle kunna misshandla era barn. Alla de som vet vilka ni är lite bättre berättar om hur underbara och ofattbart pedagogiska föräldrar ni är. Stå på er, rättvisan segrar till slut!!

Angående styckeindelning så försök med att, efter ett önskat stycke hoppa ner en rad och skriva </p> hoppa sedan ned en rad till och fortsätt skriva. Då borde det bli ett mellanrum.

Många styrkekramar

2011-06-26 @ 23:38:53
URL: http://sweetsugarcakes.blogspot.com
Postat av: emma

håller med P känns, som det här enbart handlar om att leta syndabock. Är det inte dags att gå vidare? Lagar och förordningar är till för alla. X är väl inte ensam agerade och i sådana fall borde en massa barn vara omhändertagna i Halmstadområdet? Anonym eller inte anledningen till att ni går ut med er historia är väl för att inte väcka människors avsky utan ge en förklaring?.....

2011-06-27 @ 04:02:02
Postat av: Malin Almqvist

Att du tror att anledningen är att vi letar syndabockar, visar bara på att du har svårt att försvara X.NEJ !!!! Vi är inte ute för att leta syndabockar, vi skriver om vad vi har varit med om, hur vi upplevt att få våra barn omhändertagna på ett fruktansvärt sätt,där X har agerat envåldshärskare. Du tror väl inte att vi är så dumma att vi skulle hitta på allt vi varit med om? Att släppa och gå vidare är det jag försöker göra nu och detta är ett sätt att göra det på, genom att skriva av mig om vad jag/vi varit med om. Du verkar ha samma genomkalla attityd som vissa nere på soc, kanske du själv också jobbar där? Man måste nog vara hjärtlös och känslokall för att kunna slita barn från sina föräldrar.Vänd på det och försök föreställa dig att det var dina barn de tog, det borde du kunna eftersom vi är lika oskyldiga som du !!!!! Hur försvarar du alla tjänstefel och sekretessbrott som X har begått ? Är det OK ? I så fall säger det mer om hur du är , än om oss. Vi vill få ut vår historia så att inte fler ska bli drabbade som vi, eftersom det går emot både FNs-barnkonvention och de mänskliga rättigheterna, och då är det fan inte klokt att en myndighet i Sverige behandlar både barn och föräldrar på detta viset. Ett tips till dig med är att verkligen läsa bloggen, eller låt bli om du är lika ovillig att att utge dig för vem du är. Och ja,det är alltid fegt att inte våga stå för sina åsikter, oavsett !!!

Vi är inte ute efter att hänga ut personer på soc eller X. Om det hade varit så tror du inte vi i så fall hade namngett varenda en ? Ja, folk på denna bloggen är upprörda, det kanske också beror på att folk i allmänhet är jävligt trötta på att soc agerar fel eller inte agerar alls i vissa fall, med fruktansvärda konsekvenser. Det är människors liv vi pratar om. Det går inte att försvara vad X har gjort, inte ens du lyckas med det.Lagar och förordningar är till för alla, absolut. Tycker du att X har hållt sig till lagen själv ? Det gäller ju alla, även oss, men det gäller även en maktlysten socialsekreterare också väl ? Så sluta , här de inte själva hällt sig till lagen. Det är inte speciellt sympatiskt att sätta sig över andra , att tro att man är bättre än någon annan , Emma.Som sagt vi är lika skyldiga/oskyldiga som du. Halmstad har fler LVU fall än många andra kommuner, och som jag skrev i ett annat inlägg, som du säkert inte har läst, så beror det inte på att föräldrar i Halmstad skulle vara mer våldsbenägna, utan vem som sitter i toppen och vem som handlägger ett ärende.Fortsätt gärna att följa min blogg, och då med en mailadress nästa gång. Ha en bra sommar /Malin Almqvist, mamma till Ella, Olle och Alva.

2011-06-27 @ 07:37:07
URL: http://treunderverk.blogg.se/
Postat av: Sara

Till Emma.

Förstår inte ens varför du ska kommentera här. Tycker du inte att familjen redan har haft nog med tråkigheter. Min känsla är att du inte har egna barn. Hade detta hänt mig så skulle jag oxå ha skrivit om det dels som "terapi" och självklart dels för att världen ska få reda på hur det verkligen fungerar i det svenska samhället.Kan inte tänka mig leva utan mina älskade barn, så jag tycker att det är fruktansvärt stort av Malin och Jörgen som har orkat kämpa så här mycket. Vill bara avsluta med så Emma vet att detta är inte det enda felet soc i Halmstad har gjort det finns fler familjer.

Malin och Jörgen jag tycker verkligen ni är helt underbara. Många kramar

2011-06-27 @ 08:26:47
Postat av: Mamma till två

Vilken historia ni har att berätta! Jag kan inte föreställa mig att vara med om det ni gått igenom och jag är uppriktigt ledsen för er skull. För att kommentera andra kommentarer så tycker jag att det är naivt att förutsätta att ni bara skulle hitta på. Nog för att det säkerligen finns de som vägrar erkänna att socialen har belägg för sin utredning men självklart finns det de som utreds på fel grunder. Lite olyckliga och kanske medicinskt ovanliga omständigheter, lite förhastade antaganden och sedan en övernitisk och inkompetent socialtjänsteman.... Självklart vill jag inte tro att det hör till vanligheterna, men självklart händer det. Sen kan jag bara säga att hade min familj krossats på det sättet så hade jag absolut försökt att sätta dit de som felat, kalla det för att hänga ut syndabockar eller ej, men det är väl ett steg i att gå vidare, att i alla fall försöka få upprättelse för sin familj?? Om inte annat så är det terapi, precis som att berätta här vad som hänt er. Kram

2011-06-27 @ 08:27:17
Postat av: Martina

Till de som misstror: men var har Malin skrivit att inte X får yttra sig? X kan väl skriva en kommentar, eller? För hon lär veta om bloggen, med tanke på era 'kunniga' kommentarer. Lagen ska följas, de blev friade ( märkligt att ens behöva använda det ordet, de skulle aldrig vart anklagade! ) till sist. Då är det det som gäller, eller hur?

Familjen vill ta upp allt i media, det om nåt är väl att ge X en chans att försvara sig. Nä, sluta ge er på familjen mer! Å andra sidan så förstår jag mer o mer varför det hänt.. För att det finns människor som tror allt ILLA om sina medmänniskor. Skäms!!

2011-06-27 @ 10:32:26
Postat av: Anna

Det här måste komma ut, det här får inte gömmas!!! Du/ni som kritiserar familjen, läs något annat istället. Detta är skandal. Barn far illa för att socialen inte agerar trots anmälningar, barn dör för att socialen inte gör något trots anmälningar. Socialen finns inte där dom behövs, socialen i Sverige är en ren skandal, den och försäkringskassan. Man tror att man bor i land där man har att skydd ifrån dessa instanser när man behöver dom, men icke. Man vill inte ha med dom att göra. Stå på er, berätta mer så att detta kommer ut. Jag hoppas att X blivit av med sin tjänst och att hon numera söker socialhjälp!!!! Alla inblandade måste få sitt straff. Många styrkekramar till hela familjen..

2011-06-27 @ 18:01:07
Postat av: Sara

Blev tipsad om er blogg via en annan blogg och har sedan den dagen varit fast!! Då hade ni skrivit ca fem inlägg och nu gpr jag dagligen in för att följa er historia. Man vet ju inte i flrväg hur man skulle reagera i olika situationer om man inte varit med om dem, men jag är väldigt tveksam till att jag skulke orkat hålla samman så pass som ni ändå verkar ha gjort. Det ni utsatts för är så långt över fruktansvärd så man mår illa. Det är många ggr magen kniper sig och ögonen tåras när jag läser om erat öde. Jag bara hoppas och ber att ni nu lever som en hel familj igen och att detta inte satt djupare spår i barnen än att de jan komma över det. Jag förstår att det är svårare för er. Håll modet uppe och tro på karma. What goes around.... Många varma kramar till er alla i familjen!!

2011-06-27 @ 19:52:43
Postat av: Sandra

Jag har mejlat varenda media om den här bloggen. Hoppas Ni får en chans att berätta Er historia via media. Jag grät mer och mer för varje inlägg. Själv ligger jag brevid min sovande son just nu och kan inte förstå hur hemskt det har varit för Er. STÅ PÅ ER! Ni är helt underbara föräldrar till era tre små hjärtan. Massa kärlek från mig till Er!

2011-06-27 @ 21:31:05
Postat av: elin

Herregud är helt stum! Jag har arbetat på förskola och träffat många barn som skulle behöva lite hjälp av soc. men som inte får det trots larm från oss på f.skolan samt läkare osv. Men som du säger, er kunde dom slå på stora trumman med och agera förbannat fort och förhastat! Det är Otroligt bra att läkare anmäler när man har minsta misstanke och det första man tänker på när ett barn har sådana symptom är förmodligen just sbs. Men att socialen då åker dit och hämtar barnen på studs är under all kritik.. Att man inte pratar igenom och tänker en gång extra innan man gör det är helt sjukt!



Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får upprättelse och jag tycker att ni ska anmäla hela socialförvaltningen i Halmstad och X som enskild individ.. Inte bara för eran skull utan för andra familjers skull. Det ska svida när man begår sådana stora misstag.



Gör jag ett misstag på jobbet så får kunden en repad klocka tillbaka, gör dom ett misstag förstör dom en stor del av andra människors liv, i ett sådant yrke finns inte utrymme för misstag, inte så här stor. (då måste man ochminstånde kunna stanna upp och säga "Jag gjorde fel, jag inser det nu. vi blåser av de här" Inte knata på istället för att svälja stoltheten!)

2011-06-27 @ 21:35:52
Postat av: mrsjanuary

En fruktansvärd historia som er familj har varit med om. Jag hoppas innerligen att ni kan lägga detta bakom er och njuta av det ni har framför er. stor kram till er alla!!

2011-06-27 @ 21:54:36
URL: http://www.mrsjanuary.blogspot.com
Postat av: Fahrije Emma

http://emmafarre.devote.se/blogs/10687928/3underverk.htm

2011-06-28 @ 00:07:05
URL: http://emmafarre.devote.se
Postat av: Annie

Hej underbara familj!

Bor i markaryd och känner din mamma, har själv en son och kan tänka hur svårt ni måste ha det,barn är ju det viktigaste när man blivit förälder.

Ni är så otroligt starka, beundrar er kämpaglöd!

De er familj varit med om är fruktansvärt och de är bra att sådana fall berättas, stå på er!

Hoppas verkligen att media tar upp ert fall.

All lycka till er.

kramar till er alla från Annie

2011-06-29 @ 20:47:42
Postat av: Anonym

Skriver du från en mac? Tryck ner shift-tangenten och sedan enter, så blir det mellanslag:)

2011-07-01 @ 22:43:43
Postat av: christel

Malin o Jörgen...Jag kan inte annat än beundra er som föräldrar..En dag skall jag skriva en rolig historia till er som handlar om när vår son var hos psykologen..Tills dess..Massa styrkekramar till er familj

2011-07-02 @ 06:32:45
Postat av: annelie

nej vetu vad.. Jag tycker inte ens att du ska lägga ner energi på att försvara dig. Det ska du/ni Verkligen INTE behöva göra.. Inte efter allting som har hänt..



Uppenbarligen så känner han/hon/den som skriver sånna där grejer, att den måste hävda sig.. Jag har inte ens läst hela blogginlägget (jag läser mest om när du skriver om själva händelseförloppet) men i mina ögon är den inte ens värt att läsa.. Du borde bara se förbi sånna där kommentarer och inte lägga ner energi på de.. Jag vet att det kokar i en, när ni åter igen blir påhoppade av människor som liknar "X" och socialtjänsten i sitt tycke och sin argumentation.. :/ Men jag tror och hoppas att du och din man Vet att NI har rätten på er sida.. NI har verkligen inte gjort något fel! Så är det bara.



Jag tycker faktiskt att du ska skriva en bok. Ja, gå till ett förlag och be dom läsa lite på bloggen.. Har ni inte gått till typ Kallafakta eller uppdrag granskning än; GÖR DET! Socialtjänsten får inte ha sånna här enorma brister. Det är TOTALT oacceptabelt! Detta måste ju på något mer sätt, upplysas.



Jag tänker på er! :/ kram!

2011-07-03 @ 09:26:36
URL: http://anychance.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Kan det vara så att Emma är släkt med X och att P kanske rent av är X? Alla har vi rätt till en åsikt men om man inte vill stötta familjen som drabbats kan man söka sig till andra bloggar!

Malin och Jörgen är tydliga med att det inte är förvaltningen och dess uppdrag man kritiserar utan det enskilda agerandet och jag förstår dem!!!

2011-07-04 @ 21:34:47
Postat av: sabina

Hittade din blogg genom en annan blogg och ville säga att när jag satt och läste igenom din blogg så kokade det i mig på hur ni och era barn har blivit behandlade! Finns inga ord.

Jag hoppas de inom soc och speciellt X får ett helvete när detta blir uppmärksammat i Sverige. Det är det minsta de förtjänar!

Och till er, ni verkar vara de bästa föräldrarna med sådan styrka och kraft. Hoppas jag själv blir så som mamma när min tid kommer.

Eran familj kommer bli så stark när barnen blir äldre och förstår hur mycket ni har kämpat för dom, ni är ju självklart redan en stark familj!

Önskar er all lycka i framtiden! :)

2011-07-05 @ 02:36:42
Postat av: Lisa

Usch va hemskt att läsa! Man blir så upprörd av er historia och hur ni har blivit behandlade. Imponeras av er styrka och hoppas att ni snart får någon slags upprättelse. Fick höra om din historia för ett tag sen men blev påmind nu igen när jag läste om er på Aftonbladet. Lycka till med anmälningen! /Lisa- en gammal kund som du gjorde fin i håret med rosafärg för typ 12 år sen;)

2011-07-08 @ 09:00:04
Postat av: Sockärringen

Jag har själv jobbat på Halmstads socialtjänst med utredningar av barn och ungdomar. Det jag kan säga är att de flesta jag har träffat som arbetar där, har goda avsikter och skulle troligtvis aldrig låtit ert fall gå så långt. Många av oss sockärringar lyssnar faktiskt på föräldrarna och är öppna för att hitta alternativa förklaringar till varför en anmälan har gjorts. Vi ska även se på saken ur ett barnperspektiv och en separation med föräldrarna i så tidig ålder kan vara direkt skadligt för barnens fortsatta utveckling. Tyvärr finns det alltid några rötägg inom socialtjänsten och vems fel det är kan jag omöjligt svara på. Varje år pumpar högskolorna ut nya socionomer. Hälften av dessa bör definitivt inte arbeta med människor och jag kan tycka att skolan ska ha ett ansvar att sätta stopp redan under utbildningen för dessa människor. Hur ska vi kunna ha en fungerande socialtjänst när det kommer in folk som läst sig till sin kunskap om empati, sociala problem, bemötande osv? Det är sen inte helt enkelt för en arbetsgivare att se på personalen vilka som inte passar när de sitter i anställningsintervju. Vissa har talets gåva och är duktiga på att sälja in sig. Jag är helt övertygad om att ert ärende hade kunnat få en annan utgång om ni sluppit X som handläggare. Nu vet jag ju inte varför hennes teamledare inte satte stopp tidigare, men troligtvis har hon lagt fram ärendet på ett sådant sätt att hennes chef har trott att ni misshandlat era barn. Jag tycker att det är djupt beklagligt, men är inte förvånad. Politikerna i Halmstad skryter om sin goda ekonomi men sparar in på resurserna till socialtjänsten. Handläggarna går på knä, massor av nya ärenden ligger på hög och väntar och de som får skulden är vi sockärringar. Jag kan inte prata för alla sockärringar, men jag försöker alltid göra ett bra jobb och bemöta dem jag träffar med respekt. Jag lyssnar på vad de säger och är även uppmärksam på den icke-verbala kommunikationen. Jag skäller dessutom på mina kollegor efteråt om de brister i bemötandet under mötet med familjerna. Mitt mål är att aldrig göra mitt arbete på löpande band eller svänga mig med svåra och "fina" ord, utan behålla mitt engagemang och min glöd i arbetet. Det finns fler än jag som har denna inställning och även om jag förstår att människor blir anti mot hela socialtjänsten så gör det mig ledsen att man drar alla socialsekreterare över en kam. Jag är stolt över mitt arbete och jag blir ännu mer stolt när föräldrar tackar mig för ett gott bemötande och engagemang. Dessa ärende hör allmänheten dock sällan om, utan bara när socialtjänsten tabbar sig.



Läkarna i Lund gjorde helt rätt som anmälde och jag instämmer med er att det är X som har brustit, för hennes uppförande går varken att skylla på högre chefer eller kommunen. Det är X som valt att presentera fakta på det sätt hon har gjort. Det är X som har saknat stor kunskap och därför gjort sina egna tolkningar och värderingar. Hennes teamledare har uppenbarligen stöttat henne i detta och kanske t o m pressat på henne i att gå den vägen. Så om jag får säga vad jag tycker så är det X och teamledaren som har brustit stort i ert fall. Inga andra än dom och en ev medhandläggare har haft hela kunskapen om fallet. Jag hoppas verkligen att ni får er upprättelse och att X och teamledaren får stå till svars, för detta handläggande är absolut INTE okej!!



Lycka till!

2011-07-08 @ 11:27:14
Postat av: millie

Får oxå känslan av att P och Emma är bekanta med x o då undrar man ju om det är ännu ett brott mot sekretesslagen då man som tjänsteman vid sådan myndighet ICKE får prata om " fall" med nära o kära,men de verkar faktiskt oroväckande insatta utan att ha läst bloggen...Insatta o i försvars position!

2011-07-09 @ 21:20:02
Postat av: P

Tack Emma för ditt 'stöd' eller vad jag ska kalla det.

Millie, jag vet inte med den andra tjejen men jag kan säga att jag inte har någon aning om vem X är och jag har läst nästan alla inlägg. Insatt ja. Men inte för att jag känner X utan för att jag är insatt i lagstiftningen, som du kan googla fram. Inte i försvarsposition utan vill bara ge en annan synvinkel på saker och ting. Ett mynt har alltid två sidor. Eller hur?

2011-08-03 @ 21:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0