Att dömma någon som inte är dömd

Jag vet inte hur många gånger som jag har bönat och bett om att få hem Ella, men det har varit böner för döva öron.
Ella skulle genomgå samma undersökningar som tvillingarna, och jag ville vara med och hålla hennes hand under CT ,MR och skelettröntgen. Hon var förtvivlad och var så rädd och grät. Varken jag eller Jörgen fick det eftersom vi var en fara för henne, men Ella var förtvivlad, och än en gång fick vi ljuga och svika henne då hon verkligen hade behövt oss. Det är som ett stort sår i mitt hjärta att jag tvingats göra så mot henne. Det begriper väl varenda människa att ett barn vill ha mamma och pappa nära då dom är rädda och ledsna.
Vi fick aldrig reda på att Ella skulle bli fotograferad i bara trosorna på sjukhuset . Det var vår fulla rätt som föräldrar att bli informerade om det. Ella var inte LVU:ad och därför hade vi fortfarande rätt att få veta . Jag hade aldrig tillåtigt någon att ta kort på min dotter i det närmaste halvnaken ! Där stod hon i bara trosor med en skylt framför sig med namn och personnummer som en brottsling med sorgsen blick. Hur i H-vete kan man
utsätta ett litet barn för det ? Än en gång är det ett verk av socialtjänsten , det är så man mår illa ! Ja , jag kan säga att jag blev förtvivlad när jag några månader senare först fick se bilderna. Dom har letat efter minsta lilla reva och blåmärke , jag vet inte hur många bilder dom tagit . Fruktansvärda närbilder på hennes kroppsdelar.
Jag sa till X att ni måste släppa hem henne när provsvaren kommer för dom kommer visa negativt.
Men då handlade det helt plötsligt inte om våld längre utan nu påstod hon att Ella var traumatiserad, för hon hade fått bevittna en sådan fruktansvärd misshandel i hemmet där hon sett hur jag och Jörgen stått och skakat våra tvillingar, hon skulle kanske aldrig mer komma hem , sa hon.
X har hela tiden fantiserat i hop olika scenario i sitt huvud om hur vi har misshandlat/skakat våra barn . Hon har även sagt både till mig och Jörgen samt till min mamma att, vi har skakat våra barn så dom kan ha fått allvarliga hjärnskador och kanske aldrig mer blir sig lika igen .
Inte någonstans står det i någon läkarrapport att barnen har fått allvarliga hjärnskador , eller inte ens hjärnskador. Men det har dom enligt X , för hon har tolkat läkarjournalerna lite som hon vill , för att det skulle stämma överens med hennes utredning. Vi har frågat läkarna nu i efterhand om dom verkligen har haft/har hjärnskador och enligt läkarna har de inte haft det. Eftersom vi fick höra det så många gånger så trodde vi ju på vad hon sa , och var naturligtvis helt utom oss och förtvivlade. Hela julen gick vi och trodde det , för det var en av de sista sakerna vi fick höra innan socialtjänsten tog julledigt.
X har även skrivit att barnen har hjärnskador i sin utredning, så det står svart på vitt och blir svårt att förneka.
X har skrivit i sin utredning att barnen hade svullnad i hjärnan och tagit med en text från Socialstyrelsen , där man kan läsa att svullnad i hjärnan/hjärnödem är typiska tecken på Shaken baby syndrom.
Sedan kan man läsa i samma utredning i en läkarrapport att barnen inte har påvisat något hjärnödem.
X har även ifrågasatt min systers förmåga att ta hand om två så små hjärnskadade barn som hon sa till min mamma.
Vad F-n vet hon för det första om min systers förmåga ! För det andra så var dom aldrig hjärnskadade !
Ellas provsvar kom och dom visade mycket riktigt ingenting . Nu vill vi ha hem henne , sa vi. Men det bevisade ingenting för vi kunde ha misshandlat henne ändå sa X. Herregud , Ella har fått gå igenom ett psykiskt lidande för ingenting !!!! Det spelade ändå ingen roll , men att utsätta henne för allt detta det kunde dom göra.
Det som gör mig så ont är att Ellas omhändertagande/frivillig placering har varit helt ogrundat, eftersom dom tog henne pga. Olles påstådda skador. Men enligt rättsläkaren går det inte att säga att Olle varit utsatt för skakning , utan kan ha andra förklaringar . Vad socialtjänsten i Halmstad har gjort mot Ella borde betraktas som rent brottsligt.
Vi har i frågasatt hur dom kan tro att vi är kapabla till att lyfta 23 kilo som Ella väger och skaka henne så hon får Shaken baby syndrom ? Eftersom det var det dom anklagade oss för. Vi fick höra att vi kunde ha tagit henne i benen och svingat henne runt i rummet, drämt hennes huvud i väggen . Jag blev  helt stum.....hur kan man bara komma på den tanken ?
Då jag bönat och bett om att få hem Ella , eftersom vi också ansåg att var det någonsom tog skada av detta så var det hon , så fick vi hela tiden höra att Ella hade ett skyddsbehov. Det är så sjukt ! Vi hade BVC som kontaktperson på vår lista, men inte en enda gång ringde de och frågade barnsjuksköterskan om oss, Ella eller tvillingarna. För där fanns inget negativt att hämta. Är det någon som ser om det skulle råda missförhållanden eller våld i hemmet så är det väl ändå BVC ? Barnsjuksköterskan vittnade till vår fördel i Förvaltningsrätten.
Sedan var det dags för dagis att bli utfrågade. Personalen har berättat att dom kände sig pressade och stressade utav X frågor, då personalen inte fick tänka efter utan skulle svara direkt på x frågor. X fiskade enbart efter negativa saker om oss, och var inte intresserad om det fanns något som var positivt. Däremot fick personalen själva berätta och plocka fram det positiva på eget initiativ , och var även tydliga med att det var viktigt att det dom sa om Ella skulle komma med i utredningen. Vilket var många positiva saker. X läste upp protokollet och personalen fick godkänna det. Vad som hände sedan var att X valde att plocka bort just dom raderna om Ella i utredningen som skulle upp till Socialnämnden och till Förvaltningsrätten. Det tycker vi kallas både för censurering och manipulering utav utredning. Ett tjänstefel så det bara smäller om det !
Jag tog kontakt med rektorn eftersom vi blev så besvikna på dagis ,att dom inte kunnat säga något positivt om Ella, det var då det framkom att det fanns två versioner , och två papper med 2 olika skrifter. Rektorn rinde enhetschefen men denne ville först inte kännas vid att det gått till så . Vi undrar vad som hände sedan och om det är chefens skyldighet att gå vidare med detta.
Det verkar som om det var ett försök till att sätta en kil emellan oss och dagis, hade inte jag ringt rektorn så hade vi aldrig fått reda på vad X hade gjort.
Den andra händelsen och den är den allvarligaste av dem alla, är när X sitter och läser ur mina journalanteckningar från min kurator för min mamma . De anteckningarna handlade dessutom om min mamma.
Sommaren 2010 gick jag och pratade hos en kurator, om min relation  med min mamma. Vi hade även en konflikt den sommaren och jag behövde prata med någon för att veta hur jag skulle hantera situationen. Detta var inget jag försökte dölja , tvärtom så skrev jag ner min kurators namn på kontaktnätslistan som socialen fick på första mötet. Både jag och Jörgen har varit öppna och ärliga mot socialen ända från början , eftersom vi inte har något att dölja .
Måndagen d. 27 dec har vi ett bokat möte med enhetschefen på socialen, där vi måste få honom att förstå hur galet allt detta var , men framför allt att vi var fruktansvärt oroliga för Ellas psykiska hälsa.
Vi var hos min syster i Skåne över julen , och på måndagen skulle vi åka till Halmstad. Ella fick bli kvar hos min syster, för att senare åka till mormor i Markaryd. På fm ringer min mamma och är uppriven och förtvivlad och jätteledsen. Jag får en klump i magen och undrar oroligt vad det är?
Det visar sig att X har ringt och undrat hur julen var  , och mamma svarar att den var fruktansvärd.
Sedan säger X till min mamma att vi har gått bakom ryggen på socialen. Att jag och mamma har gått bakom ryggen inte varit ärliga och berättat om vår konflikt. Mamma undrar vad det har med saken att göra , och menar att det får ju stå för mig om jag har behövt gå och prata. Hon upplevde det aldrig som en konflikt svarar hon.
Då börjar X att läsa ett stycke ur min journal som handlar om mina känslor och funderingar kring min mamma, som naturligtvis gör henne ledsen. X avslutar med att fråga min mamma hur hon tycker att det känns att veta att jag (Malin) tycker så om min mamma ? Mamma svarar att X är en hjärtlös person .
Jag blir chockad då jag hör vad hon gjort och fattar att det här är sekretessbrott.
Vi informerar chefen om hur X har agerat och bemött oss under dessa veckor och undrar om det verkligen är tillåtet att agera som hon gjort. Han slår i från sig kritiken, han vill inte lyssna utan menar att om vi har synpunkter på X så får vi vända oss till Socialstyrelsen, det här är inget han kommer att ta . Enligt hans mening har X gjort en alldeles utmärkt utredning och han kan inte tro att allt vi påstår är sant. Vår advokat är närvarande på detta mötet och hon menar att varför skulle vi ljuga om detta ? Det vinner vi ju inget på.
Diskussionen om Ella och hennes hälsa och välbefinnade var lönlöst att diskutera, det var som att prata till en vägg. Vi tycker att det är oroväckande att en chef på en mottagning inom socialtjänsten inte är benägen till att lyssna och ta till sig kritik , när man inte kan se en människa i ögonen utan hela tiden måste flacka runt med blicken,är man inte ärlig och har inte rent mjöl i påsen. Jag har iallafall väldigt svårt att lita på sådana människor .
Denna människa hade vårt liv i sina händer .
Det är även oroväckande att vi som föräldrar som känner vårt barn bäst , slår larm om Ellas hälsa och socialen bryr sig inte. Det dom gjort mot vår Ella borde vara kriminellt och även straffbart !
Jag informerar chefen om sekretessbrottet samma dag , och då först blir han lite intresserad och börjar anteckna.
Jag undrar om han tycker att det är ok ? Det tycker han inte.
Vi undrar däremot om han har gått vidare med detta. För vi anser att det är så pass allvarligt att det inte går att ignorera.
Detta var X andra försök med att skapa oro i lägret, att försöka sätta en kil mellan mig och min mamma, att medvetet försöka fördärva en relation som nu hade blivit bra , genom att vara elak och beräknande.
Nu blev det inte så , för vi hade större problem än vad jag sagt om min mamma hos min kurator. Vår teori är att ,
X strategi var att bryta ner min mamma  så att hon skulle vända mig ryggen och inte vilja ta hand om Ella , vi skulle bli förtvivlade och då krypa fram och erkänna trodde hon . Hon sa till min mamma en gång att jag och Jörgen levde i förnekelse, det gör man då man begått en sådan allvarlig handling, man förnekar. Vi visste inte om det själva att vi hade gjort det , sa hon för vi hade förträngt det.
Även det tycker vi är oroväckande att hon tar sig friheten att diskutera mig och Jörgen med min mamma !
Hon sa att skaka sina barn det gör man när man är trött utpumpad och inte har fått sova, då skakar man sina barn, och man menar inget illa , och att det var vanligare att skaka sina barn om man har tvillingar. Vi undrade om hon hade belägg för det sista. Eller om det var ännu en sak hon själv hittade på för att det lät bra och såg bra ut i hennes utredning.
Jag svarade att det får stå för henne , i vår värld beter man sig inte så, för en normal människa har spärrar. Jag skulle annars vara en fara för allmänheten så fort jag var trött och inte fått sova . Och vem vet jag kanske skulle slå ner första bästa jag såg. Det spelade heller ingen roll från vilket samhällsskikt man kom i från för detta kunde vem som helst göra enligt henne.
Ok, vem som helst , då gäller ju det alla om det är vem som helst. Då är ju alla människor tickande bomber , även X själv ....för hon sa vem som helst.
Det absolut värsta i hela denna tragiska historia med socialtjänsten är att dom hade dömt oss från början. I deras ögon var vi skyldiga. Det fanns ingen annan förklaring enligt de , till barnens "skador" , för dom tolkade ju läkarjournalerna som dom ville . Det fanns/finns andra förklaringar, men inte en enda gång har dom velat lyssna på det.
När man som socialsekreterare står och fantiserar om vad hon tror att vi har gjort , ja då hade hon ju redan bestämt sig för vad hon ansåg. Att arbeta på en myndighet och bara vilja sätta dit människor är ytterst beklagligt men även farligt. En sådan människa har valt helt fel yrke.
Hur kan man vilja sätta dit en barnfamilj, och inte vilja hjälpa dem istället , att stötta, se på andra förklaringar mm. Jag förstår det inte. Hur är man då funtad som människa ?
Den här människan har förstört så mycket för vår familj, och jag vet att det finns fler därute som har liknande erfarenheter av X.

Kommentarer
Postat av: Mia

Detta blir bara värre och värre. Jag blir äcklad av att läsa hur ni blivit behandlade. Hur i hela världen ska man kunna skydda sin familj mot sådana galningar och hur kan denna person ha sitt arbete kvar? Känner några som inget hellre vill än att socialen hjälper dem med strulig tonåring men där görs det INGENTING. Otroligt starkt att skriva så öppet som du gör, men jag tror också det är bästa sättet att få omgivningen att reagera. KRAM

2011-05-23 @ 23:19:41
Postat av: Catharina Ewoldt

Jag hoppas ni har polisanmält denna X.?? Hon har kränkt er allesammans flera ggr om o verkligen handlat emot alla mänskliga rättigheter som finns!! Misshandel både psykiskt o fysiskt för att inte tala om alla tjänstefel, sekretesslagen, är inte den helig??

Alla stärkande kramar i världen till dig o din familj<3

2011-05-24 @ 06:37:35
Postat av: Carina

HUR HAR NI DET NU? Polisanmäl X.. så här får det inte gå till? Hur många liv har dom förstört undrar man nästan.. styrkekramar!

2011-05-24 @ 08:39:54
Postat av: Therese

har suttit och sträckläst allt du skrivit och jag är så äcklad, illamående och arg över hur ni blivit behandlade. Så jävla vidrigt! Har ni polisanmält detta? Beroende på vad ni orkar vs(!!!) så borde ni även kontakta tidningar och tv så soc får de riktigt hett under fötterna. De är fan vidriga. O jag som tyckte läkarkåren i sverige varit hemska mot mig så läser man detta..... Urs jag ryser.



Sänder många tankar och styrka till er och jag hoppas att ni en vacker dag ser ljuset i tunneln och kan gå vidare från detta hemska övergrepp!!!

Kram

2011-05-24 @ 09:56:51
URL: http://beejbi.blogg.se/
Postat av: Marielle

Malin...följer Er på bloggen, tror inte det är sant. Snälla, säg att den hjärtlösa x har fått sin läkleg indragen eller en prick eller varför inte helt sparken...en sådan människa borde hängas ut i kvällspressen, fy och usch!! Jag hoppas att Ni på ngt vis kan lägga denna hemska tid bakom Er och bara läka i lugn o ro...det är så starkt utav Dig och Jörgen att berätta och oerhört viktigt att det kommer ut hur det tyvärr ibland faktiskt går till...Jag är så ledsen för hela Er familj att Ni behövde uppleva detta...Var rädda om Er

2011-05-24 @ 11:16:05
Postat av: Lotta

Åh jag blir så ARG! Polisanmäl, anmäl vart helst ni kan anmäla. Det här grova tjänstefel och X borde hamna i fängelse. En liten del av mig önskar att ni hängde ut den här X, men jag vet att det inte spelar någon egentlig roll.

Men kära nån, hur mår ni nu? Hur mår barnen? Det är ju människor det handlar om, det här är ofattbart!!! Kram

2011-05-24 @ 11:29:20
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Sonja

Jag är alldeles kall inombords. Hur KAN detta tillåtas att ske i Sverige, i ett land som påstås vara så tryggt och säkert?!



En mängd styrkekramar till er alla!

<3

2011-05-24 @ 11:37:12
URL: http://free-MoWe.blogspot.com
Postat av: Lotta

Åh jag blir så ARG! Polisanmäl, anmäl vart helst ni kan anmäla. Det här grova tjänstefel och X borde hamna i fängelse. En liten del av mig önskar att ni hängde ut den här X, men jag vet att det inte spelar någon egentlig roll.

Men kära nån, hur mår ni nu? Hur mår barnen? Det är ju människor det handlar om, det här är ofattbart!!! Kram

2011-05-24 @ 13:37:58
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Ida Andersen

Jag håller med ovanstående och Dig - FRUKTANSVÄRT. Finns det en gnutta energi kvar i Er stackare så gå till tidningen.

Vidriga människor det finns.

MÅNGA MÅNGA styrkekramar till ER!!

2011-05-24 @ 13:44:49
URL: http://praecox.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Jag blir så förbannad när jag läser er historia! Vilka svin rent ut sagt! Jag hjälper er att sprida er historia genom at tlänka från min blogg. Hoppas det är ok!



Kramar Malin

2011-05-24 @ 14:11:15
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Jag blir så förbannad när jag läser er historia! Vilka svin rent ut sagt! Jag hjälper er att sprida er historia genom at tlänka från min blogg. Hoppas det är ok!



Kramar Malin

2011-05-24 @ 14:11:44
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Kikki Persson

Jag är själv utsatt för liknande fast i Östersund.

Så jag kan relatera till hur det är för dig.

Den enda skillnaden är att min dotter bor hos mig ännu.

2011-05-24 @ 14:20:55
Postat av: Helen

Vilken skillnad det kan vara på en utredare och en annan på socialen. Har själv varit under utredning men haft båda barnen hemma då det inte ansåg att de for så illa att de var tvungna att lvu:a dem. Hade 2 utredare och båda var jättegullig. Sa i början att jag var livrädd att de skulle ta mina barn och de lugnade mig med att det var inte deras första prio utan att få reda på hur de kunde hjälpa mig med barnen. Hade varit inlagd på psyk pga akut stressreaktion. Det är läkares skyldighet att anmäla om de misstänker att barn far illa men det gäller ju förskolepersonal med. Men den ni fick som utredare verkar ju inte riktigt klok, h*n borde inte få jobba kvar då den begått grova tjänstefel. Men funderar ju hur många fler som är drabbade av samma persons tjänstefel för det lär tyvärr inte bara vara ni. Är ingen tröst att det troligen är flera men vill verkligen inte att ni tror att alla socialsekreterare är så här okompetente.



Hoppas verkligen att ni har anmält h*n till alla myndigheter som det går att göra.

2011-05-24 @ 14:43:55
Postat av: Susanne

Fy fasiken vilka X-idioter det finns. Jag är tacksam att inte bo i Sverige längre, men mitt hjärta bryter ihopa för Malin med familj att ha blivit behandlade på detta oförlåtliga sättet. Jag hoppas att det finns hopp för Ella att få leva ett 'normalt' underbart liv med sin underbara familj utan några fler X i hennes liv. Önskar er en 'peaceful future'

2011-05-24 @ 14:58:18
Postat av: jennie

usch! hur fan får de gå till... med små oskyldiga barn och föräldrar!?! stackare <3 följer din blogg.. KRAMAR

2011-05-24 @ 18:33:22
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Herre Gud, jag ryser...

2011-05-24 @ 20:04:42
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Sabina

KOmmer in i bloggen idag..o är förfärad över samhället..Lycka till med allt!!

2011-05-24 @ 20:11:23
URL: http://sabbeolsson.blogg.se/
Postat av: heidi

jag saknar ord...har suttit och sträckläst och jag visste inte om jag skulle gråta eller skrika av ilska!!! att det kan gå till på detta sätt!!!??!!! skickar styrkekramar till hela familjen!!!!

2011-05-24 @ 20:25:51
Postat av: sandra

Jag håller med alla som skrivit innan.De gör så fruktansvärt ont i hela kroppen att läsa detta så man kan bara inte förstå den maktlösa känslan ni ska ha/haft och hur ont de ska göra i Era hjärtan. De här är inte sant. Kommer fortsätta sprida din blogg då jag vill att alla ska få ta del av detta. Ni har 3 jätte fina barn! Kram

2011-05-24 @ 20:49:23
Postat av: Emeli

Blir så ledsen när jag läser detta. Har läst allt nu under kvällen. Kan inte förstå hur man kan göra så här mot en barnfamilj.

Har sagt det många gånger för och jag säger det igen.

Soc. är inte till för att hjälpa, de är till för att stjälpa. Det är i alla fall så det har känts många gånger för mig. Och nu visas det igen.



Det är bedrövligt hur de har agerat.



Du är stark som orkar berätta och jag kommer absolut fortsätta läsa.



Styrke Kramar till er.

2011-05-24 @ 20:54:22
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag har läst igenom vartenda inlägg i din blogg och det är inte utan en klump i halsen och illamående jag sitter helt stum. Liksom andra blir jag mörkrädd, ledsen och rent av äcklad... hur i hela h... kan man utsätta en familj för något sånt här!?Vad är detta för en hjärtlös människa? Jag hoppas innerligt att hon inte får chansen att förstöra för fler människor i framtiden.



Jag finner inga ord. Vilken styrka du och din Jörgen har. Jag sänder er stora, styrkekramar! Tänker på er och tänker fortsätta läsa här.



Jag hjälper dig även att sprida din historia genom att länka i min blogg, hoppas det är okej!



KRAM

2011-05-24 @ 21:03:56
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Monica Wall

Jag känner ju redan till allt men blir än mer ledsen, om möjligt, när jag nu läser allt fruktansvärda ni har gått igenom. Kramar i massor från mig......

2011-05-24 @ 21:29:24
Postat av: Therese

Så himla tråkigt att läsa. Blir så ledsen för eran skull. Hur tänker X egentligen? Barnen drabbas hårdast och det är inte okej. Jag hoppas verkligen det löser sig och jag håller tummarna för er. Var starka. Kramar

2011-05-24 @ 21:32:24
URL: http://thereserunbom.blogg.se/
Postat av: IVF-karusell

Detta är ju helt sjukt. Går det till såhär i Sverige 2010/2011? Det är ju fruktansvärt skrämmande! Jag mår illa när jag läser vad ni har råkat ut för - helt vansinnigt! Massa kramar!

2011-05-24 @ 22:34:49
URL: http://www.ivf-karusell.blogspot.com
Postat av: Linda

Bor också i Halmstad och varit med om ngt liknande, känner absolut igen beteendet. Det tänks absolut inte på barnens bästa i den här staden tyvärr....

2011-05-24 @ 23:18:45
Postat av: Emelie

Detta är inte klokt, anmäl den dära X.. hur får det lov att gå till såhära, det är skrämmande!! Hoppas att allt blir bra igen och att du har dina barn hos dig!

Kram

2011-05-24 @ 23:31:48
Postat av: Linnea

Totalt galet! har en liknade historia med soc som pågår just nu. Ge inte UPP! ni vet vad som är sant och vad som är falskt! De vet om att de har gjort fel men skyddar varandra! Allt stöd och pepp



Mvh Linnea

2011-05-25 @ 12:02:37
URL: http://enstundilivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har läst från början och har nu kommit halvvägs. Förstår att det är känsligt då det som har hänt er är fruktansvärt hemskt men ni borde om ni orkar och vill gå ut i media alltså tv med er historia. Det är helt sjukt hur man i samhället är ute efter att döma och stätta dit folk. De dom har gjort mot er framför allt era små barn är helt galet. Jag hoppas att ni alltid får vara tillsammans och på sikt må bra.

2011-05-25 @ 12:18:52
Postat av: Katarina

Jättetråkigt att höra denna historia. Det jag inte kan låta bli att undra över är vad det var för skador som barnen hade och vilka förklaringar till dessa som fanns? Inte så vanligt att 2,5 månaders barn har några skador över huvud taget...

Jag har själv arbetat inom socialtjänsten och jag VET att socialtjänsten inte någonsin går in för att stjälpa familjer, det är så olyckligt att denna bild ständigt utmålas. Jag vill inte på något sätt ifrågasätta sanningshalten i det du skriver, men jag vet ju vad som krävs för att få igenom ett LVU tex och det är MYCKET. Sedan kan man ju ifrågasätta varför ni inte fick komma till ett ställe hela familjen, det är givetvis otroligt olyckligt att sära på så små barn och deras föräldrar. Fanns aldrig detta uppe som alternativ?

Jag förstår din smärta och har all respekt för den, men kan inte låta bli att känna en sorgsenhet över att människor tror att vi som viger våra liv till att arbeta för att hjälpa andra är onda eller maktmissbrukande... I min värld har socialsekreterare det viktigaste arbetet i världen, att hjälpa, stötta och SKYDDA barn, ungdomar och familjer. Sedan finns det givetvis mindre lämpade anställda även där, som inom alla andra yrken. Kanske är x en sådan.

Lite funderingar, kunde inte låta bli.

Önskar dig och din familj all lycka till i framtiden!

2011-05-25 @ 13:26:15
Postat av: Caroline

Herregud!! Hittade precis hit via länk i en annan blogg, och jag kommer definitivt lägga upp en länk i min egen.. Allt för att sprida detta vidare. Jag kan bara instämma med alla föregående talare.. Även om jag förstår att ni kanske inte har ork till det, så skulle man önska att media fick upp ögonen för detta.



Är själv mamma till 2 små barn, och jag kan inte föreställa mig i min vildaste fantasi, hur jag skulle överleva något sånt som ni gjort.



Jag förstår att ni iaf fått tillbaka era barn nu? Jag är verkligen glad över det för er skull, och kommer att fortsätta att följa er blogg. MASSOR av styrkekramar till er!!!!!!

2011-05-25 @ 14:04:47
URL: http://carro1985.blogspot.com
Postat av: Lina

Detta låter helt sjukt! Varför tar ni inte upp detta i tidningen?! Skapa stora rubriker om hur socialen arbetar där ni bor. Media är ett bra sätt att uppmärksamma saker på o jag hoppas det kan ge er rätt, att få era barn tillbaka!

2011-05-25 @ 14:41:43
Postat av: Anna

Hemskt! Det är det enda jag kan säga. Sitter med en klump i magen efter att ha läst detta och undrar, har ni fått tillbaka era barn? Vad har hänt den senaste tiden? Hur slutade denna historia som om jag förstått det pågick i tio veckor?

2011-05-25 @ 18:06:57
Postat av: Sofia

Det är fruktansvärt som ni blivit utsatta och psykiskt misshandlade.

Otroligt rörande och hemskt. Jag lägger en länk på min blogg så att ännu fler människor ska se och uppmärksamma er historia!

Var stark!

2011-05-25 @ 20:50:11
URL: http://lisasofialarsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det är fruktansvärt som ni blivit utsatta och psykiskt misshandlade.

Otroligt rörande och hemskt. Jag lägger en länk på min blogg så att ännu fler människor ska se och uppmärksamma er historia!

Var stark!

2011-05-25 @ 20:50:44
URL: http://lisasofialarsson.blogg.se/
Postat av: annelie

Men herregud! Vad händer just nu? Har ni era barn hos er nu? Vad händer?



Ni måste ju vända er till uppdraggranskning eller nåt! Detta Måste ju uppmärksammas! Denhär människan på socialen måste ju BORT från socialetjänsten! Hur många liv ska hon förstöra innan hon stoppas!? Hon vill ju bara utnyttja sin makposition.. Jag tror hon har valt fel land att jobba i. I usa kan hon nog få mer "action" eftersom det är de som hon verkar vilja ha..



En fråga till.. Var hon gammal eller ung? Jag frågar, eftersom jag själv har hemska minnen och erfarenheter av socialen.. :/



Jag tänker på er! Var starka..

2011-05-25 @ 21:31:23
URL: http://anychance.blogg.se/
Postat av: Annelie

Snälla du, du ser min mailadress, så kontakta mig per omgående. Socialtjänsten ska samarbeta med dig som förälder att i förlängningen få hem ditt barn om barnet inte är LVU:at.. Det soc gör nu bryter så mot lagen och för det kan dom bli stämda.



Känner en tjej som råkat ut för samma sak som du och hon har fått hem sin dotter.. Snälla hör av dig till mig. Jag kan förmedla kontakter som vet hur dom ska göra för att hjälpa dig få hem Ella.. Kramar

2011-05-25 @ 21:55:22
URL: http://www.vaereom.se/minblogg
Postat av: Martina

Hej Malin & Jörgen.

Har streckläst det som finns om er historia ikväll. Mår illa och har gråtit sen första raden. Det som hände er är helt ofattbart.

Hoppas ni har det bättre idag, och att ni får träffa underbara människor idag som hjälper Er!

Omänskligt, är vad det är. Starkt av dig att berätta.



Vi har själva en dotter som är fem idag, och tvillingar på 9 månader. Vet inte hur vi skulle ha överlevt det ni gjort. Jag tänker på vår stora dotter, att utsätta ett barn i den åldern för separationen från sina föräldrar borde vara straffbart. Att ni har blivit berövade er tid med barnen- det gör så ont.



Lider så med Er. Önskar jag kunde göra något.



Varma kramar, Martina

2011-05-25 @ 22:17:38
URL: http://martinaskaos.blogg.se/
Postat av: Sara

Det här är ju det sjukaste jag någonsin läst. Skickar er all styrka jag kan så att ni kan härda ut det här helvetet och anmäla alla som anmälas kan. Kram

2011-05-25 @ 22:31:59
Postat av: Fru Lundin

Jag har en riktigt stor klump i magen efter att läst vad som händer er. Av personliga erfaranheter vet jag att vår kommun inte gör mycket för att hjälpa. Där får man kriga för att de ska ge hjälp till de som behöver. Tyvärr måste jag ha kontakt med dem pga mitt yrke. Man ska inte dra alla över en kam men jag, ni och många andra har verkligen träffat personer som borde hängas ut för vad de gör!

Slåss med näbbar och klor och anmäl idioterna!!!

Finns det inget vett i person X?

2011-05-26 @ 09:01:21
URL: http://frulundin.blogspot.com
Postat av: Madde

Hittade hit idag och har läst alla dina inlägg och jag blir mörkrädd av att läsa om hur ni har blivit behandlade!!! Förstår mycket väl din känsla av att ingenting blir som förr. Blir så ledsen att en barnfamilj kan utsättas för detta i dagens Sverige. Jag hoppas innerligt att denna X med flera inblandade får stå till svars för sina handlingar och som jag ser det, ett ofantligt maktmissbruk!

Många varma kramar, Madeleine

Postat av: Mia Emdunger

Hej! Är kompis med Anna & Malin....o har fått läsa detta fruktansvärda som känns som det skulle var en dålig film!

Men detta måste ju verkligen anmälas till polis, så att denna grymma socialpsykopat kommer väck, ni måste ju även få en skadeersättning för Er & eras barns lidande!?! Man vill ju hoppas på detta iallafall o att rättvisa inte ska få en annan betydelse!! Kram

2011-05-27 @ 13:45:52
Postat av: Emma

Hej!



Har läst eran historia o sitter i tårar.. väntar mitt första barn så det är kanske därför det tar så hårt.

Hur kan Staten behandla er så??? hoppas ni har en bra advokat som kan göra en anmälan mot sockärringen, hennes chefer o allt!! nån måste göra något så denna mardröm tar slut för er o framtiden inte drabbar andra!

Anmäl er till Debatt på Svt eller nåt -detta är fullkomligt vansinnigt!!

Önskar Er stort lycka till!!

Ni har folk som stöttar er!!

Kramar

2011-07-31 @ 12:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0