Vår historia- Barnukuten 6 dec 2010

D.6 dec går jag och tvillingarna ner till BVC för rutinkontroll. BVC sköterska mäter Alvas huvud och tycker att det växt oroande mycket sedan senaste mätningen, hon kan även se en "solnedgångsblick" på Alva.
Barnsjuksköterskan misstänker vattenskalle (hydrocefalus), och skickar upp oss till barnakuten , men ringer upp innan och meddelar att vi kommer upp. Barnakuten tycker att vi ska vänta och ha is i magen och komma till BVC d. 10 dec och göra nya mätningar.Jag åker upp i panik med Alva och har hunnit läsa i ett läkarlexikon att vattenskalle kan ge allvarliga hjärnskador vid utebliven vård. Orolig sitter jag och väntar med Alva i 2,5 timme på barnakuten utan att få träffa en läkare. Jag vågar inte släppa blicken från henne , sitter  hela tiden och granskar hennes beteende för att vara beredd om jag märker nåt konstigt , känns som om tiden tickar på och vill träffa en läkare för att fråga hur lång tid man har på sig innan det kan hända. Trött och förtvivlad och frustrerad för att vi inte får träffa en läkare , inträffar en olyckshändelse i väntrummet. Jag ska ta upp Alva för att mata och ser inte att jag glömt att klicka i låset . Alva rullar ur bilbarnstolen och slår i höger sida av huvudet i golvet. Förtvivlad rusar jag till sjuksköterskorna och berättar om det inräffande. Jag blir tillbaka skickad till väntrummet och efter en halvtimme kommer en sköterska ut och säger att vi får åka hem. Jag undrar om vi inte ska få träffa en läkare och hon menar att dom har mycket att göra och att Alva inte anses vara ett akutfall . Jag protesterar och menar att BVC har slagit larm och skickat upp oss, men hon menar att vi skulle i så fall haft en remiss. Vi får helt enkelt åka hem utan att ha fått träffa läkare.Det är ofattbart att läkarna vågar chansa när det handlar om liv eller död för ett litet spädbarn. Alva hade vattenskalle, då är man extra känslig för mindre trauma, så som fallet från bilbarnstolen . Två allvarliga händelser som dom borde ha undersökt, i synnerhet när det skulle visa sig att hon hade livshotande skador ! Finner inga ord för deras nonchalans , ofattbart....

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din sida - den har verkligen potential :)!

2012-03-19 @ 00:51:17
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0