Vad gör makthavarna åt det ? Debatt artikel av Eva fostermamman i Mark

http://www.newsmill.se/artikel/2011/08/10/larsson-m-ste-agera-mot-dem-som-felaktigt-omh-ndertar-barn

Här är en artikel skriven av Eva fostermamman i Mark ärendet.
En riktig eldsjäl som har en vilja av stål då hon vill ha igenom en del lagändringar.
Jag själv stödjer detta till fullo, då det måste ske en förändring , vi kan inte ha det så här i Sverige 2011 , ingen i vårt land ska behöva vara rädd för att socialtjänsten kan omhänderta ens barn på lösa spekulationer, antaganden, egna slutsatser och där av katastrofala utredningar som fäller oskyldiga familjer.

I dag kan vem som helst bli drabbad. Kan vi en helt vanlig småbarnsfamilj , som aldrig ens i vår vildaste fantasi kunnat föreställa oss att vi, skulle bli ett fall för socialtjänsten, aldrig !!!
Ja, då kan som sagt vem som drabbas.
Det fanns inte i vår värld, eftersom våld, misär, missbruk, övergrepp mm inte existerar i vårt hem .
Vi är så långt i från det som man bara kan vara , och ändå ....så sitter vi här  i dag, märkta för livet av socialtjänsten och enskild handläggare.
Jag och Jörgen kommer att kämpa för detta så länge vi kan, vi ger inte upp, vi kommer att höras , vara obekväma och ställa maktmissbrukare mot väggen.
För att inte just NI ska bli drabbade i framtiden, för att alla ska kunna känna sig trygga i vårt land Sverige.

Vi som kämpar för förändring !

Kramar Malin och Jörgen

Kommentarer
Postat av: Barbara Hansson

Hej. jag skulle gärna vilja komma i kontakt med Eva. Ang mina egna barn. Har själv blivit särbehandlad av socialen ang mina barn som är 3, och 4år. pga vårdnadstvist med fadern. skicka mig ett mail om hur jag kan gå till väga. är så sjukt trött på denna socialen här i halmstad. Snälla hör av er. Tack snälla.

2011-10-26 @ 11:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0