Dagen då livet försvann....fortsättning

Inne på rummet igen så sätter vi oss och läkaren vrider på sig och får inte fram vad hon vill säga. Då säger Jörgen, för fösta gången : Är vi misstänkta för något ? Hon svarar att ja ,vi var misstänkta för misshandel utav Alva och att socialtjänsten var på väg ner från Halmstad för att prata lite med oss. Jag minns att jag tycker att det är löjligt att dom bemödar sig att köra från Halmstad för att prata med oss. Absolut att dom får prata med oss om dom undrar något, vi har ingenting att dölja. Jag/vi fattar aldrig vad det här ska leda till, och hur kan man det , det finns ju inte att något sådant här skulle kunna hända. Hur skulle man någonsin kunna tro att man kan bli drabbad av ett sådant övergrepp och fullständigt trauma då man inte förstår hur man kan bli anklagad för misshandel när man är oskyldig .Och alltså jag säger bara misshandel !!! Det är så jävla absurt så det finns inte.30 min senare blir vi invisade i ett rum där det sitter 2 socialsekreterare från Halmstad. En sjuksköterska tar Olle från Jörgens famn som han håller på att mata.
Detta är så svårt för mig att skriva om....det är just detta som aldrig kommer att försvinna från mitt huvud . Jag kommer att få bära med mig denna sorg och förtvivlan resten av mitt liv , för jag kommer aldrig bli helt hel, rent själsligt och mentalt efter denna händelse. Jag får fortfarande andnöd och panik när jag tänker på det......får nog ta en liten paus nu.......
Dom säger att dom har kommit med anledning av Alvas skador och kommer att omhänderta henne enligt LVU, och det gäller även Olle .Vi har inget att säga till om längre då vi bara är föräldrar och inte vårdnadshavare.
Jag skriker rakt ut ...jag minns att jag skriker att, är ni inte kloka, så här kan ni inte göra , ni kan väl inte bara ta våra barn !!!!! Joooo det kan vi ,svarar dom helt känslokallt. Jag skriker att jag dör och att jag inte klarar mer och hjälp mig snälla , jag behöver hjälp !!!!!Ingen i det rummet lyfter ett finger för att hjälpa mig , utan det enda jag ser är tre ansikten med avsky i blicken. Sen blir allt svart.....  fortsättning....

Kommentarer
Postat av: Se

Blev så illaberörd och kan inte föreställa mig vad du och din familj fått igenom. Vill gärna länka den via min facebooksida om det är ok för dig?! Detta så att alla kan få ta del av er historia, något så ofattbart som aldrig får hända.



Varma Kramar



2011-05-20 @ 09:27:54
Postat av: Sonja

Men vad fruktansvärt!

Alla tankar och kärlek till er! <3

2011-05-24 @ 11:23:41
URL: http://free-MoWe.blogspot.com
Postat av: Fatimas Prinsar

Får ont i magen av att läsa detta.. usch. Ska fortsätta läsa vidare.

2011-06-26 @ 17:52:25
URL: http://www.mina-prinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0