Att bygga upp en styrka

Jag får inte luft, det kryper i hela kroppen , jag hör och ser hur Jörgen gråter. Allt är slut nu, dom har tagit allt i från oss , snart så kommer dom även ta mitt liv , tänker jag för det är så det känns.Vi bestämmer oss för att åka upp till psykakuten för att få insomningstabletter. Vi måste få sova, vi var helt slut, och vi kände att vi var tvungna att vara psykiskt närvarande för att klara av deras behandling och metoder.

Det som är så tragiskt och hemskt här är att socialen och X väljer att tolka läkarjournalerna som att det inte finns någon annan förklaring till barnens skador än att vi har skakat dem.

Men vad det står i läkarjournalerna är att en möjlig förklaring kan vara att barnen har varit utsatta för ett skakvåld. Men, det går inte heller att utesluta att det kan finnas andra orsaker till barnens skador. Så då väljer man att endast belysa den negativa förklaringen , och bortser helt från den positiva. Sedan drar X slutsatser som att i nuläget finns det inga andra förklaringar till barnens skador än skakvåld. Fast det fanns ju det hela tiden, så som förlossningen och bilbarnstolen .

Det var nu vi bestämde oss för att vi ska kämpa om det så är det sista vi gör, socialen ska inte få knäcka oss, vi ska fan i mig visa dem vilka vi är !  Oss behandlar de inte på detta sättet. Det som fick mig att orka slå tillbaka och kämpa var att vi visste hur fruktansvärt mycket fel socialen begick hela tiden , vilka horribla övergrepp dom utsatte oss för men framför allt att rätten till våra barn !  Jag tänkte att , det här kan inte vara lagligt som de håller på och att en dag så kommer detta att slå tillbaka på de som behandlat oss så här. På ett eller annat sätt kommer de att få sitt straff, det måste få konsekvenser. Jag tänkte även många gånger om de trodde att vi var dumma i huvudet ? Nej, de visste inte vilka de hade att göra med , för vi kommer inte att ge upp förrän vi har fått någon typ av upprättelse.

När vi sitter i väntrummet på psykakuten så ringer X . Jag fattade aldrig vad hon egentligen ville med det samtalet, men hon undrar var vi är, och jag svarar att vi sitter på psykakuten.
Då säger X : Men, vad bra att ni sitter på psykakuten, då är ju ni precis där ni ska vara, för jag kan inte hjälpa er med det här, jag är ingen psykolog.
Nä , tacka f-n för det..........
Ja det var väl bra att vi var på psykakuten, tyckte X , för då hade hon ju lyckats knäcka oss.
Men nu var det ju så att det inte lyckades, för vi var där enbart för att få något att sova på.


Några timmar senare sitter vi i vår bil på Lekcenters parkering, jag minns inte ens varför vi var där . Då ringer X igen och meddelar att hon nu fått rapport från läkarna i Lund att  en del provsvar har kommit, och man väntar fortfarande på svar från andra prover.
Jag protesterar och frågar hur hon kan säga så , då X för 6 timmar sedan sa att allt var utrönt, att det inte fanns fler prover att ta , samt att den enda förklaringen var att vi hade skakat våra barn ?
Men detta minns hon inte att hon sagt.
X ber oss även att tänka efter om vi ändå inte har gjort detta, och om vi , Jag och Jörgen kan vara säkra på varandra ?
X ställer sedan frågan , frågan som hon säger sig  har funderat länge på att : Varför inte , du Jörgen ringde sjukvårdsupplysningen direkt efter Alvas kolaps ?
Åter igen får vi förklara att Alva piggnade till och att vi någon timme senare åkte in till barnakuten.
Med facit i hand så hade det ju ändå inte haft någon betydelse om Jörgen hade ringt , eftersom vi ändå inte fick korrekt undersökning och vård utan diagnosen övre luftvägsinfektion och lätt dehydrering (vätskebrist).

Vi kände nu att vi inte kunde lita på denna fullkomligt förvirrade, och galna socialsekreterare som tolkar läkarjournaler som hon vill . Vi kan inte ha mer med henne att göra , då hon gång på gång visar brist på empati och kör med psykisk terror. Vi måste få fakta, och få veta vad som är sant och ber att få ett möte med läkarna i Lund. Vi har nu en hel del frågor som vi vill ha svar på, då Jörgen börjat och nysta i det som vi senare ska få bekräftat. Vi får reda på att läkarna i Lund tycker att vi ska få träffa våra barn , och fredagen d. 17 dec får vi äntligen åka ner till Lund och hålla om våra älskade barn igen. Nu hade vi varit utan dem i en hel vecka.




Kommentarer
Postat av: sandra

Fy fan va hemskt! Har streckläst hela bloggen och finner inte ord... med jämna mellanrum så tittar jag ner på vår lilla dotter (hon sover i sin vagn) som är 3 månader och bara tanken på att någon kan ta henne ifrån mig gör mig helt svag. Jag hade dött om detta hände mig. Att ni överlevde är så starkt!. Har ni gått till tidningen med denna histiora? Ringt Janne josefsson? hela världen borde få reda på dett!!!!

2011-05-29 @ 19:10:25
URL: http://www.hensanboberg.blogspot.com
Postat av: Carina (Cina) Jonasson

Nu har jag snart inga ord kvar för vad jag känner för denna x.Det som jag tycker verka mest tokigt i denna härvan är att ni två inte fick någon att prata med , någon som tog hand om er alla dömde er ohörda o utan bevis från första stund.Usch,fy o tvi .När min man blev svårt sjuk fick jag erbjudande om både kurator o psykolog.Men ni ,ni blev utfrusna o ni som mitt i allt det svåra med att ha ett sjukt barn även fick orka med dessa beskyllningar..Kram på er. Cina

2011-05-29 @ 20:15:37
Postat av: Sandra L

Hej... Har också streckläst & blir kall i hela kroppen och tårarna kommer krypande. Att man kan bli behandlad på detta vis i Sverige 2010...vad ni & era stackars barn blivit utsatta för. Det är barnmisshandel ju...usch...som ni kämpat...precis som du skriver de känns som man bara vill dö men de gör man ju inte även om det finns en gräns för vad man klarar! Den där x borde bli uthängd precis som ni blivit! Uppdrag granskning...detta borde verkligen få komma ut. NI borde få skadestånd efter den behandling ni fått utstå!!!!



Mina varmaste tankar är hos Er!

2011-05-30 @ 11:06:31
URL: http://www.frulangskriver.blogspot.com
Postat av: Hannas pappa

Vad är det för värld vi lever i...? En fråga jag ställer mig dagligen och där svaret varje gång skrämmer mig...

På onsdag skulle Hanna fylla 9 år. Så blev det inte.

Massmis med

Niklas

2011-05-30 @ 16:59:09
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Jessica

Blir helt förkrossad!!!! Förstår inte vad ni tvingats gå igenom. Ofattbart! Allt stöd till er!

2011-05-30 @ 23:55:35
Postat av: Olga

Man tror inte detta är sant, man tror inte detta kan hända...i Sverige...2011...????? Detta är fruktansvärt, det som ni och era barn fick gå igenom. Skulle det heta "för barnens bästa"??- att krossa en familj, att förstöra era liv, att bli behandlat så illa? Detta kan man inte glömma, det går inte att förtränga, det får ni leva med så länge ni lever. Så j-a onödigt och grymt mot er och barnen!!!!! Denna X förtjänar få all lidande som hon orsakade er!

Lider med er! Det gör ont i mitt mammahjärta och tårarna kommer smygande när jag läser här. Styrkekramar!!!!

2011-06-01 @ 13:36:20
Postat av: Lindsay

Kikar förbi, var tvungen att läsa allt från början och det sved i hela mitt hjärta. Jag lider med er verklige och jag hoppas att ni har era barn hos er idag../ lindsay

2011-06-27 @ 19:19:35
URL: http://misssterner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0