Vår historia , fortsättning.....

Sista lördagen i november , händer det något med Alva . Jörgen ska mata och hon är jätteledsen som om hon har ont. Jörgen tar upp henne för att rapa och då tuppar hon av och försvinner iväg med blicken och han får ingen kontakt. Jörgen springer till toan och baddar Alva med vatten och hon kommer tillbaka igen, är sedan som vanligt, jollrar , strattar mm. Alva vill inte äta mer och hon somnar. Kort därpå kommer jag hem och får veta vad som hänt. Jag tar Alva och åker upp till barnakuten , blir inlagda och Alva läggs med dropp efter att en läkare rutinundersöker henne med följa finger mm.
Man pratar om allt från tarmvred till en ärftlig njursjukdom, men inget ultraljud görs (personalbrist) Jag försöker forcera fram en undersökning eftersom jag är orolig för henne , men utan resultat. Berättar för läkaren om hennes symptom att hon tuppat av, verkar ha ont vid lägesändringar (ryggläge) matvägran , slöhet , mm. Alva var ett barn som vi inte märkte av hon skrek aldrig och sov mest , otroligt lugn, ville inte äta så mycket,och kaskadspydde  ända sedan födelsen. Det fanns ju en anledning till det.
Dan därpå blir vi utskrivna med en luftrörsinfektiom som förklaring , ingen uppföljning diskuterades. Det kändes inte speciellt bra att åka från sjukhuset utan en bättre förklaring till hennes symptom. Jag gjorde då felet att lita på läkarna i detta fallet.

Fortsättning på nästa inlägg.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0