Mitt mejl till Waltersson d. 10 dec 2011

Hej Mikaela !

Vi vill bara uppmärksamma och påminna dig om att det just i dag är 1 år sedan NI tog våra barn i från oss,
på antaganden och spekulationer.
Vi mår fortfarande mycket dåligt över hur Ni har behandlat och agerat gentemot oss , och som Ni vet är vi
själsligt märkta för livet , över hur enskilda handläggare bemötte och agerade mot oss.

Vi kan aldrig få vårt gamla liv tillbaka, vi har blivit anklagade för barnmisshandel som är något
av det vedervärdigaste som finns.
Handläggare har  behandlat oss föraktfullt, talat om och beskrivit vad "vi gjort" och skakat på sina huvuden
med avsky mot oss.
Ni har tagit i från oss rätten till våra barn , tagit bort vår lycka och vår livsglädje, tagit våra barn
och placerat i ett främmande hem deras och vår första jul tillsammans.
Jag som var en nybliven mamma, med allt vad det innebär , då man lever i symbios med sina barn, har fått
sår i mitt hjärta och i min själ som ALDRIG kommer att läka.
Ni fråntog mig även rättigheten att få amma mina barn.

Jag får fortfarande andnöd och panik när jag tänker på den dagen då vårt helvete började , och det gör jag
varje dag.

VI ÄR OSKYLDIGA till alla era anklagelser och för det behöver Ni inte ha Socialstyrelsen i ryggen för att kunna be om ursäkt !
Det är medmänsklighet, empati , storhet, hyfs och sunt förnuft att be om förlåtelse då man gjort fel.

Det lär vi våra barn och det är en självklarhet .
Vad tycker Ni att det ger för signaler då Ni som kommun inte vill föregå med gott exempel och göra rätt för er ?
Det är ynkligt att Ni inte efter vad som framkommit i dag kan ge oss den ursäkten .
Vi är friade i rätt, har aldrig varit misstänkta för brott, ni själva har bedömt att vi är lämpliga föräldrar genom att
dra tillbaka er överklagan, sjukvården har inga som helst betänkligheter mot oss, BVC har aldrig misstänkt något, tvärtom, likaså
Ellas dagispersonal som aldrig känt någon oro över Ella , eller oss som föräldrar.

Det är sorgligt Mikaela att Ni fortfarande sitter och uttalar er om att läget var så akut då ni omhändertog barnen att det var det enda rätta.
Ja, det  var akut, men pga av läkarnas slarv med att ställa rätt diagnos.
I dagsläget vet vi vad tvillingarnas symptom berodde på , och det hade inte med något skakvåld eller någon misshandel att göra alls.
Det hade kunnat utredas på helt annat sätt , och det tror jag du vet.
Politiker i socialutskottet i riksdagen håller med om detta, och anser att det är ett tjänstefel utav er.

Ella , som Ni har behandlat horribelt och emot FN:s barnkonvention , hennes högsta önskan var att få komma hem , men Ni
struntade att lyssna till det. Jag gråter  ofta för vad Ni utsatt henne för.
Ni förstörde och tillintetgjorde hennes trygghet och hela hennes värld.

Skäms ni verkligen inte ?
Eller är det så att allt ni står för kallas PRESTIGE ?

1 år efter vårt livs helvete som Ni utsatte oss för är det dags att be oss om ursäkt för att ni gjorde ett förhastat omhändertagande,och
ett oacceptabelt agerande . 
Märk väl : Inte Att ni har gjort ett omhändertagande utan på vilket sätt och med vilka metoder,
och att det kunde
ha skötts annorlunda.

Vi vill kunna fira det nya året 2012 med ny livsanda och positivitet, kunna lämna allt detta hemska bakom oss och gå vidare i livet.
Det är vi väl värda och framförallt våra barn.
Vi vill kunna sätta ett avslut på detta lidande, nu när vi går in i ett nytt år.
Vi vill kunna bli lyckliga och försöka ta tillbaka vårt liv igen.
Detta kan vi bara göra om NI ger oss en offentlig ursäkt , och det NU !
Allt ont som Ni gjorde oss förra julen kan Ni nu ställa till rätta igen .

Vi är världens lyckligaste föräldrar , för vi har våra älskade underverk hemma i dag.
Vi behöver även bli  lyckliga människor.

Så hjälp oss nu att sätta punkt, det betyder allt för oss och för vår framtid .
Ett enkelt "förlåt" är det bara det handlar om , är det så svårt ?

Ett litet tips Mikaela om du får lite tid över i jul , är att läsa min blogg om du inte redan gjort det.
www.treunderverk.blogg.se

Ge oss en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR .

Mvh

Malin Almqvist och Jörgen Olsson
föräldrar till tre underverk .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0